Manyo Factory (eller blot Manyo) blev etableret i Korea i 2012 ud fra et ønske om at skabe et aktivt hudplejemærke baseret på økologiske ingredienser, der effektivt og sikkert plejer og behandler alle hudtyper og hudtilstande.
Ved at kombinere aktive plante- og urteekstrakter med laboratorieskabte superingredienser som plantestamceller og peptider, har Manyo formået at skabe produkter med høj funktionalitet, som blandt andet hjælper med at reducere linjer, rynker og pigmentering.
Produkt-serierne Bifida og Galactomy har desuden et højt indhold af bio-fermenterede ingredienser, der tilfører huden vigtige næringsstoffer og holder bakteriefloraen i balance, så tilstande som rødme, urenheder og eksem reduceres samtidig med at hudbarrieren styrkes.
Manyo betyder troldkvinde på koreansk og navnet er valgt, fordi processen med at skabe naturkosmetik kan sammenlignes med en troldkvindes forberedelse af magiske trylledrikke.
MIZON er et sydkoreansk skønhedsmærke, der har gjort det til deres mission at udvikle de mest blide og ikke-irriterende produkter indenfor stort set alle kategorier af hudpleje. MIZON producerer alle deres produkter på egne fabrikker, hvilket sikrer en høj kvalitet til en rimelig pris.
Bag MIZON står forskningsvirksomheden Nabion, der er udsprunget af en forskningsenhed fra Amorepacific, Asiens største kosmetikproducent. Nabion er indehaver af en lang række kosmetiske patenter og forsker intenst i at forbedre og videreudvikle produkter, der giver positive resultater for forbrugeren.
Beauty of Joseon blev grundlagt i 2018 efter inspiration fra en sydkoreansk selvhjælpsbog, der indeholder tips til at gøre kvinders dagligdag mere bekvemmelig. Heriblandt råd om tøj, børn, bolig og hudpleje.
Navnet er inspireret af de ingredienser de baserer deres produkter på – urter, der er blevet brugt som skønhed- og sundhedspleje siden Joseon-dynastiet (1400-1600 århundrede).
Med traditionelle urter kombineret med moderne ingredienser ønsker Beauty of Joseon således at skabe de mest optimale produkter og omtaler selv deres produktudvikling som ”en intention om at give en gave”.
Les Destination er en luksuriøs duftserie inspireret af en grundlæggende rejselyst og en higen efter nye oplevelser og indtryk.
Hver duft fortæller en olfaktorisk historie om den by, område eller land, den er opkaldt efter og koordinaterne angiver det præcise sted, hvor du finder de originale duftindtryk, der udgør noterne i de enkelte dufte.
Som den intense aroma af krydderier på et orientalsk marked i Oman eller den friske brise ved de krystalklare bjergsøer i Montreux.
hej:pure blev lanceret i 2022 ud fra et ønske om at udvikle en ”ren” duftserie.
De tre første dufte, Pure Flower, Pure Water og Pure Wood er enkle i deres udtryk og ombygget omkring en hovedingrediens, der er høstet under bæredygtige vilkår.
I 2023 blev en fjerde duft, Pure Lemon, føjet til serien. Læs mere om konceptet og duftene her - elller se filmen her til højre...
Baldessarini blev grundlagt i 1993, som et luksusmodemærke under Hugo Boss, hvis chefdesigner Werner Baldessarini ønskede at skabe et mærke, der repræsenterede kompromisløs kvalitet og tidløs elegance. Mærket Baldessarini skulle altid være klassisk og elegant og ikke følge kortvarige tendenser eller fokusere på en bestemt type mand.
Baldessarini lancerede deres første duft Baldessarini (Classic) i 2002, som en olfaktorisk forlængelse af modehuset og har siden lanceret en lang række af luksuriøse og kvalitative herredufte som Ambré og Cool Force.
I 2022 lanceredes husets første dameduft, Bella, som en ny, mere moderne tangent til det ellers så tidløse mærke.
Selvom Werner Baldessarini nærmer sig de 80 år er han stadig involveret i udviklingen af nye dufte. Herunder den nye Baldessarini-mand: Alban Rassier.
CARE er en serie af dufte baseret på veganske ingredienser med udvalgte upcyclede duftnoter, udvundet af overskudsmaterialer fra anden produktion.
Duftene er diskrete i deres komposition og henvender sig til dig, der ikke ønsker en unik duft, der ikke ”larmer” alt for meget eller er meget genkendelig.
Flakoner og emballager er i et enkelt design, uden brug af plastik, og lavet af delvist genanvendt materiale, der efter brug igen kan sorteret til videre genbrug. CARE duftene blev lanceret i 2023. Læs mere om duftene og konceptet her.
AYU er et dansk hudplejemærke med rod i de mere end 5000 år gamle principper indenfor Ayurveda. Produkterne indeholder nøje udvalgte æteriske olier, der er baseret på viden om de gavnlige effekter disse olier har på vores krop og sind.
Serien er udviklet af Signe Nordal, yogalærer og ayurvedisk konsulent, og produceres lokalt i Indien, hvor Sine har fundet inspiration til sin livsstil.